Ce este mecanismul de antrenare electrica?
Posted On mai 25, 2016
Ori de cate ori se foloseste termenul de motoare electrice sau generator electric, avem tendinta sa credem ca viteza de rotatie a acestor masini este controlatain totalitate numai de tensiunea aplicatasi frecventa curentului sursei. Dar viteza de rotatie a unei masini electrice poate fi controlata cu precizie, de asemenea, prin punerea in aplicare a conceptului de mecanism de antrenare electrica. Avantajul principal al acestui concept este urmatorul: controlul miscarii este usor optimizat cu ajutorul mecanismului. In cuvinte foarte simple, sistemele care controleaza miscarea masinilor electrice sunt cunoscute ca actionari electrice.
Un sistem de actionare tipic este asamblat cu un motor electric (pot fi mai multe) si un sistem de control sofisticat care controleaza rotatia arborelui motorului. In zilele noastre, acest control se poate face cu usurinta cu ajutorul software-ului. Asadar, controlul devine tot mai precis si acest concept de unitate ofera, de asemenea, usurinta in utilizare. Acest sistem de actionare este utilizat pe scara largain numar mare de aplicatii industriale si casnice, cum ar fi fabrici, sisteme de transport, fabrici de textile, ventilatoare, pompe, motoare, roboti etc. Mecanismele de antrenare electricasunt angajate ca actionari principale pentru motoare diesel sau pe benzina, turbine cu gaz sau abur, motoare electrice hidraulice si motoare electrice.
Acum revizuind istoria mecanismelor de antrenare electrice, acestea au fost proiectate pentru prima datain Rusia, in anul 1838 de catre B.S.Iakobi, atunci cand el a testat un motor electric de curent continuu alimentat de la o baterie de stocare si a propulsat o barca. Cu toate acestea, adaptarea industriala a avut loc dupa mai multi ani, in jurul anului 1870. Astazi, poate fi observataaplicarea de transmisii electrice aproape pretutindeni. Sarcina mecanismelor de antrenare electricereprezinta diferite tipuri de echipamente care constau in motoare electrice, cum ar fi ventilatoare, pompe, masini de spalat etc.
Clasificare sau tipuri de angrenaje electrice
Clasificarea de mecanismelor de antrenare electricese poate face in functie de diferitele componente ale sistemului de antrenare. Acum, in functie de proiectare, unitatile pot fi clasificate in trei tipuri, cum ar fi unitate de angrenaj cu un singur motor, cu grup de motoaresi mecanisme de antrenare electricecu mai multe motoare. Tipurile cu un singur motor sunt cel mai de bazatip si sunt utilizate in principal in prelucrarea simpla ametalelor, transmisii electrice, aparate gospodaresti, etc. Cele cu grup de motoare sunt utilizate in industriile moderne, din cauza diferitelor complexitati. Actionarile cu mai multe motoare sunt utilizate in industriile grele, sau in cazul in care mai multe unitati sunt necesare, cum ar fi transportul feroviar. Dacaprivim dintr-un alt punct de vedere, aceste unitati sunt de doua tipuri:
1. tipuri de mecanisme reversibile
2. mecanisme de angrenareireversibile.
Acest lucru depinde in principal de capacitatea sistemului de antrenare de a modifica directia fluxului generat.
Partile actionarilor electrice
Mecanismele de actionare electrica au unele piese fixe, cum ar fi, sarcina, motorul, modulatorul de putere, unitatea de control si sursa. Aceste echipamente sunt denumite ca parti ale sistemului de actionare. Acum, sarcinile pot fi de diferite tipuri,adicapot avea cerinte specifice si conditii multiple. In primul rand, vom discuta despre patru parti ale actionarilor electrice: motor, modulator de putere, sursa si unitatea de control.
Motoarele electrice sunt de diferite tipuri. Motoarele de curent continuu pot fi impartite in patru tipuri – motor de curent continuu cu bobina derivatie, motor de curent continuu cu derivatie in serie, motor de curent continuu cu bobina compusa si motor de curent continuucu magneti permanenti. Motoarele de curent alternativ sunt de doua tipuri – motoare asincrone si motoare sincrone. Acum, motoarele sincrone sunt de doua tipuri – camp rotund si magnet permanent. Motoarele de inductie sunt, de asemenea, de doua tipuri – cu rotor in colivie si motor bobinat. Pe langa toate acestea, motoare pas cu pas si motoare cu reluctanta schimbata sunt de asemenea considerate ca parti ale sistemului de actionare.
Asadar, exista diferite tipuri de motoare electrice, iar acestea sunt utilizate in conformitate cu specificatiile si utilizarile lor. Atunci cand mecanismele de actionare electrica nu au fost atat de populare, motoarele de inductie si cele sincrone au fost implementate, de obicei numai in cazul in care viteza fix sau viteza constanta a fost singura cerinta. Pentru aplicatiile variator de viteza, au fost utilizate motoare de curent continuu. Dar, dupa cum stim, motoarele asincrone de acelasi rating ca motoarele de curent continuu au diverse avantaje intrucat au o greutate mai mica, un cost mai mic, un volum mai mic si exista mai putine restrictii la tensiunea maxima, vitezasi puteri nominale. Din aceste motive, motoarele asincrone inlocuiesc rapid motoarele de curent continuu. Mai mult decat atat motoarele de inductie sunt mecanic mai puternice si necesita mai putinaintretinere. Atunci cand sunt luate in considere motoarele sincrone, motoarele cu camp bobinat si magneti permanenti au o eficienta mai mare la sarcina maximasi factorul de putere mai ridicat decat motoarele cu inductie, dar dimensiunea si costul motoarelor sincrone sunt mai mari decat cele ale motoarelor asincrone,de acelasi rating.
Motoarele de curent continuu fara perii sunt similare cumotoarele sincronecu magneti permanenti. Acestea sunt utilizate pentru aplicatii servo si in zilele noastre sunt folosite ca o alternativaefcientala motoarele servo de curent continuu, deoarece acestea nu au dezavantaje. Pe langa acestea, motoarele pas cu pas sunt utilizate pentru controlul pozitiei si motoarele cu reluctanta intoarsa sunt utilizate pentru controlul vitezei.
Modulatorarele de putere – sunt dispozitive care modifica natura sau frecventa precum si schimba intensitatea puterii in mecanismele de actionare electrice. In mare, modulatoarele de putere pot fi clasificate in trei tipuri,
1. Convertoare,
2. Circuite de impedanta variabila,
3. Circuite de comutare.
Avantajele actionarilor electrice
Mecanismele de actionare electrice sunt utilizate cu usurintain aceste zile cu scopul de a controla, dar acest lucru nu este singurul lor avantaj. Exista mai multe alte avantaje, care sunt enumerate mai jos:
1. Aceste unitati sunt disponibile intr-o gama larga a cuplului, vitezelorsi puterii.
2. Caracteristicile de control ale acestor unitati sunt flexibile. In conformitate cu cerintele de incarcare acestea pot fi configurate pentru caracteristicile starii de echilibrusi dinamice. Precum si de control al vitezei, franarii electrice, angrenaje, pornire si multe alte lucruri ce pot fi realizate.
3. Sunt adaptabile la orice tip de conditii de functionare, indiferent de cat de viguroase sau dure sunt.
4. Ele pot functiona in toate cele patru cadrane ale planului de cuplu de viteza, ceea ce nu este aplicabil si pentru alte tipuri de actionari.
5. Nu polueaza mediul inconjurator.
6. Nu au nevoie de realimentare sau preincalzire, acestea pot fi pornite instantaneu si pot fi incarcate imediat.
7. Acestea sunt alimentate cu energie electrica, care este o sursa de putere prietenoasacu atmosfera si ieftina.
Datorita avantajelor mentionate mai sus mecanismele de actionare electrice sunt tot mai populare si sunt utilizate intr-o gama mai larga de aplicatii.