Sa muncesti in fata unui laptop este la ora actuala una dintre cele mai comune situatii. In toate domeniile de activitate se practica acest lucru, doar ca exista si o parte a situatiei nu tocmai de apreciat: in timp, statul in fata laptopului poate aduce oboseala ochilor in mod special, afecteaza spatele, postura si provoaca dureri.

Pe termen lung asta poate sa insemne un minus in ceea ce priveste sanatatea. Iata si ce poti sa faci pentru a evita astfel de cazuri: 

  • Multe pauze. Exista si o celebra vorba care spune ca “pauzele lungi si dese, cheia marilor succese”. Pentru fiecare ora de stat pe scaun ai de recuperat cel putin 15 minute de activitate.
  • Pentru ochi pauza ar putea sa insemne a privi spre ceva verde pentru cateva minute. Se pare ca verdele relaxeaza.
  • Permiteti-va un masaj, de orice fel, oricand. Ba chiar puteti sa va rasfatati cu scaune masaj, cele care de altfel ofera un doi in unu. Stand te relaxezi si in egala masura ai parte de masajul necesar ca sa iti redea starea de bine. De regula, masajul indicat este in functie de localizarea durerii, dar general vorbind orice tip de masaj este benefic.
  • Incearca sa mentii picioarele mai sus. Desi aceasta pozitie este pe departe una eleganta si permisa, beneficiul se refera la circulatia sanguina si la faptul ca vei evita sa te confrunti cu picioarele umflate dupa orele lungi de munca, la birou.

Mai mult decat atat, orice metoda de relaxare functioneaza daca iti creezi si o rutina din asta. Spre exemplu, o baie relaxanta la final de zi sau plimbarile in aer liber, sunt aspecte aparent banale, dar care te pot ajuta de asemenea.

Ritm sanatos si viata sanatoasa

Un mod de viata activ si sanatos te va tine la distanta de problemele ce pot sa apara din cauza sedentarismului. Ai putea spre exemplu sa combini munca la laptop, stand jos, cu cea din picioare. Chiar daca aparent suna ciudat, de fapt este o maniera de a compensa cu timpul pe care l-ai alocat stand, cat organismul sa spunem ca s-a odihnit fizic.

Nu in cele din urma, o dieta adecvata ar trebui sa te ajute. Pentru ca, daca nu te simti bine din interior, nu ai cum sa arati asta la exterior. Atat in ceea ce priveste masa la serviciu, cat si cea de zi cu zi, in timpul liber si personal, alimentatia joaca un rol important. Ai observat poate ca la birou ai stari de somnolenta? O digestie ingreunata ar putea sa fie vina acestei situatii, drept pentru care trebuie sa uiti de mesele grele. Daca ai si timpul necesar de o plimbare in pauza de masa de la serviciu, esti cu atat mai castigat.

Este greu sa faci fata unui ritm de viata sedentary. Mereu exista scuza lipsei de timp pentru a nu face exercitii fizice, doar ca ai de suferit pe termen lung. Te-ai gandit la mersul pe jos? Este un mod placut de a compensa cu lipsa miscarii cauzata de orele lungi de munca.