Daca te-ai decis sa implementezi un program de email marketing trebuie sa stii ca subiectul este unul foarte vast. Ai nevoie clar de un expert care sa se ocupe de o campanie de acest gen. Exista desigur si beneficii, mai cu seama referindu-se la posibilitatea de a atrage cat mai multi interesati de serviciile tale.

Pentru incepatori, iata un top al aspectelor de avut in vedere si de stiut despre de email marketing:

  1. Rata de deschidere a unui email ar trebui sa fie una mare cand este vorba de clienti fidelizati. Cu toate acestea, un numar exact al celor care deschid emailul nu este o informatie 100% precisa.

Spre exemplu, multe din email-urile promotionale trimise includ un infografic. Se va contoriza ca citit un email numai daca infograficul este vizibil si nu blocat de filtrele de email. Cu toate acestea, emailul respectiv este poate citit de catre client, insa nu inregistrat in raport.

 

  1. O campanie de acest gen are si succes sau o rata mai mare de succes daca emailul chiar ajunge la destinatar. Te-ai gandit cate dintre cele pe care le trimiti ajung in casuta de inbox? Daca sunt filtrate si trecute ca si spam, nu ai sanse de reusita.

 

  1. Un email ar trebui sa fie personalizat. Ai nevoie asadar de informatii personale, sa i te adresezi clientului in mod direct – dar nu orice segment si industrie ar trebui sa abordeze acest stil personalizat. Asadar, este necesar un context potrivit, imbunatatire la stil si continut, precum si informatii cat mai vaste despre destinatari. Asta inseamna sa te straduiesti sa cresti rata de conversie a email marketingului.

 

  1. Lista de emailuri actualizata

Ai cu atat mai multe sanse ca emailurile pe care le trimiti sa fie trecute ca spam, daca lista de destinatari nu este una actualizata. Unele conturi pot fi false, altele inexistente, trebuie sa selectezi atent. In caz contrar, nici modul de urmarire si raportul primit ca indice de performanta pentru aceste servicii email marketing nu vor avea un temei real.

 

  1. Dezabonare

In mod evident si simplu, dezabonarea este dorinta unui utilizator de a nu mai primi informatii de la tine. Exista doua tipuri, cea universala si lista specifica. In primul caz se refera la acei utilizatori care se dezaboneaza de la toate emailurile tale, de orice fel. Cand vine vorba de al doilea caz precizat, utilizatorii se vor dezabona doar la unele emailuri, spre exemplu la ofertele saptamanale.

 

  1. Lista de bounce back

Asta se refera la acele nume din lista care se intorc ca  fiind netrimise. Poate ai gresit adresa sau aceasta nici macar nu este una reala, poate are inboxul plin sau pot fi atat de multe alte motive. Acest raport este foarte important pentru ca iti arata si cate adrese care nu sunt bune detii in lista.

Mai complicat si complex decat pare, email mrketingul este totusi ofertant. Cauta specialisti pe piata daca iti doresti ca o astfel de campanie sa aiba si rezultate.